Hogyan válasszunk tánciskolát?

A tánc és a tánciskola nemcsak a szabadidőt tölti ki, hanem pozitívan (sajnos néha negatívan is) befolyásolja az ember életét. Mit tegyünk, hogy pozitív hatással legyenek ránk?

Tapasztalataink alapján felvázoltunk néhány pontot, amelyekre érdemes figyelni a tánciskola kiválasztásakor. Mégis miért járjak tánciskolába? Nem elég nekem egy diszkó, egy bál, vagy táncolni otthon a tükör előtt? A mi szempontunkból biztosan nem! Szerintünk megéri alaposan csinálni a dolgokat. 


És mit nyerünk ideális esetben egy tánciskola látogatásával?

• Szakértői útmutatás – egy tapasztalt tanár nemcsak a helyes mozgásra tanít meg bennünket, hanem figyel a lehetséges egészségügyi kockázatok kiküszöbölésére is.
• Rendszeresség – Bizonyított tény, hogy az ember a szokások rabja. A szokás hatalom, a rendszerességnek pedig a későbbi tánc, illetve munkacélok elérésében felbecsülhetetlen szerepe van.
• Erkölcsi alapelvek – lehet, hogy valakinek ez már elcsépelt, de a «nincs fájdalom, nincs nyereség» igazságát minden táncos tapasztalja, mégis győztes csak egy lehet, ezért «tisztelet a vesztesnek», vagy még azt is mondhatnánk, hogy «ami nem öl meg, az megerősít»És ne feledkezzünk meg a jól végzett munka öröméről!
• Csapatmunka - elsajátítjuk a csapatban való munka képességét, a többi táncossal és a tanárral való kommunikáció sajátosságait. Lehet, hogy valaki számára ez lesz az első alkalom, amikor rájön, hogy néha alkalmazkodni kell a kollektívához, és igazítani a viselkedésünkön.
• És természetesen a testi és lelki béke :)

Milyen szempontokat vegyünk figyelembe tánciskola kiválasztásakor?

 • Tanítás: táncstílusok, az oktatók tapasztalatai és képzettsége – itt szeretném hangsúlyozni, hogy a tanár formális végzettsége mindenképpen fontos, de a személyiségének nagyobb súlya van.
• Légkör: barátságos és támogató csapat, az oktatók hozzáállása – «Egy csapat vagyunk, és együtt küzdünk» -mi mást tehetnék még hozzá?
• Elhelyezkedés és elérhetőség: lakóhely közelsége, parkolási lehetőség, megközelíthetőség tömegközlekedési eszközökkel – ezek inkább technikai szempontok, én személy szerint nem tartom őket annyira fontosnak
• Ár: az ár és a kínált szolgáltatások értékelése. FIGYELEM! «AMI NEM KERÜL SEMMIBE, AZ SEMMIT SEM ÉR» – ez a mondás itt is érvényes, és ahogy az előző pontban említettem, én személy szerint fontosabbnak tartom az iskola lelkét, mint a helyét. • Óraterv: a táncoktatás rugalmassága, a kihagyott órák pótolhatása – természetesen fontos, viszont semmiképpen sem szabad belecsúszni a szokásos «abban a hónapban beteg voltam, adják vissza a pénzem»- hozzáállásba, mert az iskolának is van költségvetési terve, ezért teljesen elegendőnek tartom a kihagyott órák pótolhátóságát
• Díjak és kitüntetések: mások tapasztalatai, az iskola kitüntetései és referenciái - itt gyakran találkozom azzal a véleménnyel, hogy «a tánc művészet, amely mint olyan nem mérhető». Respektálom, de nem értek vele egyet. A verseny megnyerése, a cél elérése a szabad társadalom alapja, egy alapvető erkölcsi elv. Nekem elegem van az egalitarizmusból - azok az iskolák, amelyekben trófeákkal teli vitrinek vannak, kivívják tiszteletemet, és megnyernek engem.
• Eredmények, sikerek: versenyeken, workshopokon és táncelőadásokon való részvétel, és ezen tevékenységeknek az eredményei - ez szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, így valószínűleg nincs több hozzáfűznivalóm 




Hallgasson az érzéseire:

• Első benyomás: mit érez, amikor belép az iskola kapuján? a tánc az érzésekről, az érzelmekról szól, én itt is adnék az érzéseimre
• Óramegfigyelés: hogyan zajlanak az órák, hogyan viszonyulnak az oktatók a diákokhoz - használja ki a nyílt órákat, hogy betekintést nyerjen az iskolába
• A személyzettel való kommunikáció: hajlandók válaszolni a kérdéseire, udvariasak és professzionálisak? – a kommunikáció minden intézmény alapja, beleértve az iskolát is
• Más diákok tapasztalatai: hogyan vélekednek más tanulók az iskoláról – természetesen fontos, de végül úgyis Önnek kell döntenie
• Tanárok megjelenése és személyisége: mindannyian szeretjük a meséket, de vajon Hamupipőke a megfelelő pedagógus modell? Ne felejtsük, ruha teszi az embert, és egy jól ápolt tanár hihetőbbnek tűnik, mint egy kopott nadrágos ´paraszt´, senki se sértődjön meg, de a tanár mindig példakép is egyben a gyerekek számára. Elég egy nagy tánciskolára gondolni, például a Királyi balett iskolára vagy a Vaganova Akadémiára, és nem is kell többet hozzátennem. Amikor a tanár személyiségéről beszélek, szeretném hangsúlyozni, hogy minden pedagógusnak kell hogy legyen táncos múltja, ha valamit át akar adni növendékeinek. De természetesen, én egy ideális állapotról beszélek :)




Végső döntés:

• Ne keressen csak egy irányban: látogasson el több iskolába, mielőtt dönt
• Hallgasson az érzéseire: a választásnak nem csak tényeken kell alapulnia, hanem azon is, milyen a benyomása az adott iskolával kapcsolatban
• Gondolja végig a céljait: válassza ki azt az iskolát, amelyik a legjobban megfelel személyes céljainak és igényeinek 

Végezetül: Megéri a fáradságot!

Ahogy már említettem, a tánc gazdagítja a testet és a lelket, így kívánom, hogy ez az Ön esetében is érvényesüljön. Ha nem sikerül mindjárt elsőre, változtasson. Váltson iskolát, váltson tanárt, váltson táncstílust. És ne feleddje – valamikor elég saját magunkon elgondolkodni ???? Mert könnyebb valamit megváltoztatni önmagunkon, mint mindent körülöttünk.

Új termékek

Video

Instagram